دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس در گفت‌وگو با آنا:

محدودیت صدور مجوز به ابزار قدرت تبدیل شده است

زنگنه  با بیان اینکه در کشور ما  اعطای مجوزها به امضای طلایی نیاز دارد،گفت:برخی از محدودیت‌هایی همچون ظرفیت،جغرافیایی و غیره تبدیل به ابزار قدرت برای برخی مسئولان و مقام های مختلف دستگاه ها ، سازمان ها،مدیران منطقه ای، استانی،بومی و شهرستانی  شده است.
کد خبر : 645865
زنگنه

محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه ومه ولات وزاوه در گفت‌وگو با خبرنگاراقتصاد کلان و بودجه با بیان اینکه اعطای مجوز قدم اول هر کسب وکاری ،تولید و اشتغال است،اظهار کرد: هر چه قدر در روند اعطای مجوزهای کسب وکار تسهیل و تسریع کنیم در ایجاد انگیزه برای کار آفرینی و کاهش هزینه های سرمایه گذاری تاثیر گذار خواهد بود .


وی با بیان اینکه تسهیل و تسریع روند ایجاد کسب وکارها تاثیر بسزایی بر بهره وری سرمایه دارد،عنوان کرد: بدون شک تسهیل و تسریع در روند کسب وکار گام مثبتی بر اشتغال و تولید کشور خواهد گذاشت.


سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس ضمن اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی ،مطرح کرد: در این قانون اشاره بر لزوم تسهیل قوانین کسب وکار ومجوز ها شده است وتمام دستگاه های دولتی را موظف به شفاف سازی ، تسهیل و تسریع صدور مجوزها و فعالیت کسب وکارها کرده است .


زنگنه با بیان اینکه متاسفانه این قانون در دولت‌های به درستی اجرا و عملیاتی نشد،خاطرنشان کرد: این قانون بار دیگر در مجلس یازدهم مطرح و مصوب شد و در حال حاضر مراحل قانونی خود را با اجرایی شدن در شورای نگهبان و شورای عالی نظارت طی می‌کند.


نماینده مردم تربت حیدریه ومه ولات و زاوه در مجلس با بیان اینکه اجرایی شدن این قانون تاثیر به‌سزایی بر موانع صدور مجوز ها،رفع تعارض منابع،رفع امضاها طلایی می شود،تصریح کرد:همچنین این قانون تاثیر زیادی بر مانع زدایی برخی ارگان‌های دولتی و خصوصی خواهد گذاشت.


وی با بیان اینکه در کشور اعطای مجوزها به امضای طلایی نیاز دارد،عنوان کرد: برخی از محدودیت‌هایی هم چون ظرفیت،جغرافیایی و غیره تبدیل به ابزار قدرت برای برخی مسئولان و مقام‌های مختلف دستگاه‌ها، سازمان‌ها،مدیران منطقه‌ای، استانی،بومی و شهرستانی شده است.


زنگنه با بیان اینکه برقراری عدالت اخذ مجوز برای تمام اقشار جامعه را یکی از مهم ترین اهداف اجرای این طرح دانست،ابراز کرد: اجرای این طرح سبب به کار گیری افراد مستعد و متخصص در در هر رشته و بازار می شود.


سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس با بیان اینکه محدودیت و سخت گیری در مجوزدهی سبب آسیب به اقتصاد کشور شده است،عنوان کرد:به عنوان مثال می توان نتیجه محدودیت و سخت‌گیری را در صنعت خودرو وخودروسازی مشاهده کرد که سبب حذف فضای رقابتی و رشد فضای انحصاری شده است و این امر سبب ناراضیتی و عقب ماندگی در صنعت خودرو شده است .


وی ادامه داد: امروز خیلی از افراد به دلیل حاکم بودن فضای رقابت از خدمات پزشکی ،حقوقی ووکالت محروم هستند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته